Laddar Evenemang

« Alla Evenemang

• Detta evenemang har redan ägt rum.

Kathrin Lorenzen, sopran. Oskar Ekberg, piano

15 november 2023 kl. 19:00 - 21:00

100kr – 200kr

Sällsynt(a) sköna sånger.

Kathrin Lorenzen är född i Flensburg i Tyskland och bor nu i Stockholm där hon är sopran i Radiokören och studerar masterprogrammet på KMH. År 2023 vann hon 1:a pris och publikpriset på den 12:e internationalla Telemann-tävlingen i Magdeburg, var finalist i ”Havets röst” på Åland och nominerad för Solistpriset 2024, Kungliga Musikaliska Akademiens största pris för unga musikutövare.

Oskar Ekberg har studerat vid Musikhögskolan i Göteborg och Kungliga Musikhögskolan i Stockholm. Bland hans soloalbum kan nämnas Johan Helmich Romans klaversviter (grammisnominerade för Bästa Klassiska Album). Han har också i många år ägnat speciellt intresse åt Olivier Messiaen och hans musik. Oskar  Ekberg är sedan 2016 professor i piano på Marie Cederschiöld högskola.

Verk av H. Duparc, J. Brahms, O. Messiaen. P. U. Stenhammar, W. Stenhammar, T. Rangström och C. Sjöberg.

Datum:
15 november 2023