Torsdag 22 november kl 19.00. Ceciliakapellet, Oskarshamn.

Terés

Terés Löf

Terés Löf har sedan sin solistdebut med Brahms första pianokonsert och Kungliga Filharmoniska Orkestern år 2001 etablerat sig som en av de mest efterfrågade konsertpianisterna i Sverige.
Hon föddes 1976 i Stockholm, började spela piano vid fem års ålder och studerade för pianopedagogen Eva Wijk fram till sina studier vid Musikhögskolan i Stockholm då hennes lärare var Esther Bodin-Karpe och Staffan Scheja. Efter avslutade studier år 2001 blev hon tilldelad Kungliga Musikaliska Akademiens belöningsjetong.
Terés Löf framträder regelbundet som solist med Sveriges professionella symfoniorkestrar och konserterar som kammarmusiker med de främsta musikerna i Sverige. Fördjupade samarbeten sker med violinisten Klara Hellgren i Duo Nova, och med Klara samt cellisten Kati Raitinen i Trio Nova. Även en fyrhändig pianoduo tillsammans med pianisten och kompositören Johan Ullén.
Terés Löf har medverkat i en rad olika tv-inspelningar för SVT, bla då Trio Nova spelade Johan Ulléns ”Dödssynderna” samt med ett flertal radioinspelningar för SR. Terés Löf finns även representerad på en inspelning för Caprice Records med musik av Mozart

PROGRAM:
S. Bach: Italiensk Konsert
Claude Debussy: Suite Bergamasque
– Paus –
W. A. Mozart: Sonat KV 282 Ess-dur
Leoš Janáček: På en övervuxen stig (On an owergrown path), Bok 1

Läs mer om kammarmusikföreningen och konserten här.